MyHeritage team: tapaa Gershon designista

Kommentit

Jatkamme blogipostausten sarjaa, jossa esittelemme ihmisiä MyHeritagen takana; haastattelimme Gershonia design-tiimistä. gershon-300x300

Kerro meille jotakin itsestäsi.

Hei, olen Gershon, 36, onnellinen isä ja hyvä ystävä. Olen vanhempi suunnittelija ja taiteellinen johtaja MyHeritagessa. Valmistuin Jerusalemin Bezalel Academy of Art and Design (graafinen suunnittelu) akatemiasta vuonna 2007. Intohimojani ovat erityisesti typografia ja interaktiivinen suunnittelu. Olen typografi ja innostunut kirjasinlajeista. Vapaa-aikanani nautin piirtelystä, keräilen karttoja ja soitan saksofonia.

Kuinka kauan olet ollut töissä MyHeritagessa?

Olen tehnyt töitä vuoden 2013 helmikuusta lähtien. Sitä ennen olin töissä eräässä brändäysyrityksessä, missä suunnittelin eri yritysten visuaalisuutta. Kaikki alkoi siitä, kun kadulla törmäsin vanhaan koulukaveriini. Olimme yhdessä opiskelleet designia. Hän kertoi olevansa töissä yrityksessä nimeltä MyHeritage ja että heillä oli jännittäviä projekteja. Se kuulosti mielenkiintoiselta ja hän kehotti minua tapaamaan muutamia designtiimin jäseniä. Eräänä sateisena päivänä tulin MyHeritagen toimistolle ja siitä hetkestä, kun astuin ovesta sisään, olin vaikuttunut. Tunsin hyviä fiboja ja toimisto itsessään oli suunniteltu mukavaksi ja kodikkaaksi. Siitä tuli tunne, että tässä paikassa minua kohdeltaisiin perheen jäsenenä, mikä oli juuri sitä mitä toivoin löytäväni työpaikassa. Ihmiset tervehtivät, kun kävelin käytävillä. Haastattelijat olivat mielenkiintoisia, kivoja ja ystävällisiä.

Kuinka MyHeritage erottuu muista työpaikoista?

MyHeritagessa jokainen päivä on hyvä päivä. Olet vuorovaikutuksessa muidenkin työntekijöiden kuin kollegoiden kanssa. Kaikki ovat ulospäinsuuntautuneita ja tiedät mitä heidän elämässään tapahtuu, kuinka heidän lapsensa voivat jne. Kaikki keskustelut alkavat kysymyksellä ”Mitä kuuluu?” tai ”Kuinka viikonloppu sujui?”

Olit aikaisemmin töissä brändäysyrityksessä, kuinka nykyinen työsi eroaa siitä?

Ajattelin, että työ olisi haastavaa, kun tulen brändäysyrityksestä, jossa suunnittelimme kampanjoita monille yhtiöille kuten Nikelle, Mercedes Benzille, Strauss Groupille ja muille. Siellä työskentelimme lyhytkestoisissa projekteissa, jotka sitten printattiin tai siirtyivät nettiin. Kun projekti oli ohi, siirryimme uuteen ja työskentelimme täysin eri brändin parissa. MyHeritagessa meillä on aina yksi brändi, yksi yritys ja samat työkaverit. Suhde kollegoihin on pitkäkestoinen ja pyrimme kaikki yhdessä samaan tavoitteeseen. Tämä antaa myös enemmän haastetta graafiseen suunnitteluun. Pyrimme koko ajan keksimään keinoja uudistaa MyHeritage brändiä, parantaa rajapintaa ja tehdä siitä käyttäjäystävällisempi. Yrityksenä siirrymme koko ajan eteenpäin ja pyrimme tarjoamaan aikaisempaa enemmän. On hämmästyttävää, ajan kuluessa, nähdä designin kehittyvän ja tuotteidemme ulkonäön ja tunnun paranevan. Erityisen ilahduttavaa se on, kun olen konferensseissa ja voin vastata käyttäjiemme kysymyksiin ja saada palautetta designista.

Ajattelutapamme on löytää uutta perinteisten totuttujen ratkaisujen sijaan. Brändillämme on logo ja värit, mutta aina kun meille tulee uusi ominaisuus tai tuote, joudumme miettimään uusia tapoja sen esittämiseksi. Hieno esimerkki on kuva, jonka parissa työskentelin uudelle vallankumoukselliselle Book Matching teknologialle, joka automaattisesti yhdistää sukupuumme henkilöt valtavaan kokoelmaan digitoituja historiallisia kirjoja. Luulen, että käyttäjämme nauttivat muotoilustamme, koska ne ovat aina raikkaita ja jännittäviä. Päivä, jolloin alamme työskennellä jonkun uuden ominaisuuden parissa ei ole meille vain tavallinen työpäivä, vaan meistäkin on erittäin jännittävää miettiä erilaisia tapoja esittää se designissamme.

Mitä olet saanut selville oman perheesi historiasta?

Aloitettuani MyHeritagessa, minun on ollut mahdollista kasvattaa sukupuutani kuuden sukupolven verran taaksepäin ja täyttää monia aukkoja. Löysin esivanhempia, joiden en tiennyt olleen olemassa ja sain heistä valokuvia. Eräs sukulainen, joka tunsi isoisäni otti minuun yhteyttä Smart Matches-osuman ansiosta. Isoisäni muutti vuonna 1906 Itävalta-Unkarista Israeliin ja asettui 1930-luvulla pienelle maatilalle. Hän kuoli 6 vuotta ennen syntymääni, joten en koskaan tavannut häntä. Serkku muisti isoisäni hänen lukuisista vierailuistaan Romaniaan tapaamaan sukua. Hän pystyi kertomaan minulle isoisästäni ja oli uskomatonta kuulla tarinoita siltä ajalta, kun hän oli nuori.

Gershonin isoisä (ja etunimikaima) Gershon Fleischer
Gershonin isoisä (ja etunimikaima) Gershon Fleischer

Mikä on työ, josta olet ylpein?

Jos minun täytyy valita yksi työ, josta olen todella ylpeä, on se uusien käyttäjien rekisteröitymisprosessi. Tajusimme, että jos pyydämme uusia käyttäjiä rekisteröitymisen yhteydessä lisäämään perustiedot vanhemmistaan ja isovanhemmistaan, se lisää merkittävästi heidän mahdollisuuksiaan saada osumia olemassaolevilta MyHeritage-käyttäjiltä. Heillä on mahdollisuus löytää esivanhempiaan, sukulaisiaan ja ennen näkemättömiä valokuvia muutamassa sekunnissa. Emme halunneet ylikuormittaa uusia käyttäjiä monilla lomakkeilla ja näytöillä. Meille oli haastavaa tehdä siitä helppokäyttöinen ja käyttäjäystävällinen. Kyse on siitä, kuinka eri asiat asetellaan nettisivulle ja kuinka käyttäjien annetaan kokea tämä prosessi. Se oli menestys. Saavutimme tavoitteemme ja pystyimme auttamaan käyttäjiä tekemään löytöjä helposti.

Nautin myös työskentelemisestä sisäisissä projekteissa. Kun joku aika sitten laajensimme toimistojamme autoin yrityksemme perustajaa ja toimitusjohtajaa Gilad Japhetia valitsemaan seinille tulevat printit. Minusta on kiva myös brändätä tapahtumia ja suunnitella lentolehtisiä työntekijöiden virkistyspäiville. Olen mielissäni voidessani olla osana toimistossa vallitsevan lämpimän ilmapiirin luomisessa ja olen arvostanut sitä siitä lähtien, kun ensimmäisen kerran astuin ovesta sisälle.

Kerro MyHeritage-kokemuksesta, joka on vaikuttanut sinuun henkilökohtaisesti.

Viime huhtikuussa olin mukana MyHeritage-tiimin mukana WDYTYA Live konferenssissa Birminghamissa Englannissa. Se oli minulle ainutlaatuinen kokemus; sain olla vuorovaikutuksessa käyttäjiemme kanssa, mihin minulla ei ole usein mahdollisuutta. Minusta oli kiva tavata käyttäjiämme henkilötasolla ja ohjata heitä heidän sukututkimusmatkallaan. Näin, kuinka yksittäiset käyttäjät käyttivät tuotteitamme ja kuinka he kokivat designimme. Eräs nainen istuutui osastollemme ja alkoi kertoa minulle irlantilaisista juuristaan ja siitä, kuinka vaikeaa on ollut löytää yksityiskohtaista tietoa hänen isoäidistään. Pystyin antamaan hänelle muutamia vinkkejä sivustollamme oleviin kokoelmiin, joista saattaisi olla apua. Kun olemme suunnitelleet nettisivun, saamme tilastoja siitä, kuinka käyttäjät käyttävät sitä. Suunnittelemiemme sivujen käyttäjiltä saadut aidot reaktiot antoivat minulle perspektiiviä. Olen iloinen tietäessäni, että olen mukana kehittämässä sivustoa, kun näen käyttäjien arvostavan sen käyttäjäystävällisyyttä.

Jätä kommentti

Sähköposti pidetään yksityisenä eikä tule näkyviin