Uutta: Kaksivaiheinen tunnistautuminen (2FA) suojaamaan tiliäsi

Uutta: Kaksivaiheinen tunnistautuminen (2FA) suojaamaan tiliäsi

Maailmanlaajuinen tietoverkkorikollisuusuhkien jyrkkä nousu korostaa kasvavaa tarvetta suojata MyHeritage-käyttäjien tilit luvattomalta pääsyltä ja turvata heidän arkaluonteiset tietonsa. Yksi parhaista käytännöistä tilien suojaamisessa on kaksivaiheinen tunnistautuminen (2FA). 2Fa on ylimääräinen kerros turvallisuutta tilillesi. Se on suunniteltu varmistamaan, että sinä olet ainoa, jolla on pääsy tilillesi, siinäkin tapauksessa, että joku muu tietää salasanasi.

Suunnittelimme, alun perin, lisäävämme 2FA:n MyHeritage-tileille heinä- elokuussa 2018. Mutta äskeisen tietomurron seurauksena, lupasimme 4.6.2018, että nopeutamme tämän ominaisuuden kehittämistä. Tänään 6.6.2018 voimme olla iloisia ja kertoa, että olemme saaneet 2FA:n kehitystyön valmiiksi ennätysajassa ja olemme julkaisseet sen kaikille MyHeritage-käyttäjille.

2FA:n käyttäminen

2FA:n käyttäminen MyHeritage-tililläsi on vapaaehtoista, mutta suosittelemme sitä vahvasti. Ole hyvä ja käytä hetki aikaa salasanasi vaihtamiseen MyHeritagessa (katso kuinka) ja seuraa sitten alla olevia ohjeita lisätäksesi 2FA-tunnistautumisen tiliisi.

Kuinka se toimii

MyHeritagen ensimmäisessä 2FA-tunnistautumisessa, määrittelet mobiilipuhelimesi ja linkität sen tiliisi antamalla MyHeritagelle puhelimesi numeron. Sen jälkeen, milloin tahansa kirjaudut MyHeritageen uudelta tietokoneelta, tabletilta tai puhelimesta ja ajoittain kerran kuukaudessa, Myheritage lähettää puhelimeesi tekstiviestinä (SMS) kuusimerkkisen vahvistuskoodin, jonka syötät MyHeritageen, jotta kirjautuminen onnistuu.

Tämä yksinkertainen mekanismi lisää tiliisi vahvan suojakerroksen, sillä vaikka hakkeri saisi varastettua salasanasi, hän ei pystyisi kirjautumaan MyHeritage-tilillesi ellei hänellä myös olisi matkapuhelintasi.

Kuvitellaan pahin mahdollinen skenaario, jossa hakkeri tietää sekä sähköpostiosoitteesi että salasanasi ja yrittää kirjautua MyHeritage-tilillesi ulkomailla olevalta tietokoneelta, jota et ole koskaan käyttänyt MyHeritageen kirjautuessasi. Hänen yrityksensä kirjautua sinuna epäonnistuu, koska vahvistuskoodi lähetetään SINUN matkapuhelimeesi eikä hakkeri saa tai voi käyttää sitä. Tällainen epäillyttävä ja odottamaton vahvistuskoodin ilmaantuminen puhelimeesi hälyyttää myös siitä, että salasanasi on saatettu varastaa.

Kuinka asettaa kaksivaiheinen tunnistautuminen omalle MyHeritage-tilille?

Kirjaudu MyHeritage-tilillesi ja klikkaa nimeäsi oikeassa yläkulmassa.

Valitse pudotusvalikosta ”Tiliasetukset”

Klikkaa ” Ota käyttöön kaksivaiheinen tunnistautuminen”

Syötä nykyinen salasanasi ja klikkaa ”Jatka”

Tämä ylimääräinen vaihe on välttämätön, jotta voimme olla varmoja, että se olet todella sinä. Ellet muista salasanaasi, klikkaa ”Unohtunut salasana?” ja seuraa ohjeita uuden salasanan asettamiseksi. Jatka sen jälkeen asennusta.

Syötä matkapuhelimesi numero

Valitse ensin maasi numero listasta. Syötä sitten puhelinnumerosi mahdollisine etuliitteineen, mutta ilman alussa olevia nollia. Tämä vaihe on välttämätön, jotta voimme testata koodin lähettämistä matkapuhelimeesi ja varmistaa, että se todella on sinun ja sinulla on pääsy siihen. Kun klikkaat ”Lähetä koodi”, lähetämme määrittelemääsi puhelimeen kuusinumeroisen koodin.

Syötä saamasi vahvistuskoodi ja klikkaa ”Valmis”

Siinä kaikki, nyt tilisi on suojattu kaksivaiheisella tunnistautumisella ja on hyvä jatkaa! MyHeritage-tilisi on nyt yhdistetty tähän puhelinnumeroon ja käytämme sitä myöhemmissä kirjautumisissa.

Kirjautuminen MyHeritage-tilillesi, kun kaksivaiheinen tunnistautuminen on asetettu:

Kirjaudu perhesivustollesi:

Lähetämme vahvistuskoodin tekstiviestinä rekisteröimääsi matkapuhelinnumeroon, jos tämä on ensimmäinen kerta, kun kirjaudut sisään tältä tietokoneelta, tabletilta tai matkapuhelimesta ja myös kerran kuukaudessa. Syötä kuusimerkkinen vahvistuskoodi, jonka saat matkapuhelimeesi.

Koodi on voimassa 10 minuuttia. Jos et syöttänyt sitä ajoissa, palaa kirjautumaan uudelleen ja uusi koodi lähetetään matkapuhelimeesi.

Sen jälkeen olet kirjautuneena!

Usein kysyttyä

K: Minulla ei ole matkapuhelinta. Voinko lisätä 2FA-tunnistautumisen tiliini?

V: Tällä hetkellä et voi.

K: Otin 2FA:n käyttöön, mutta nyt haluan sen pois. Kuinka teen sen?

V: Tällä hetkellä sen voi tehdä vain ottamalla yhteyttä asiakastukeen. Myöhemmin tarjoamme mahdollisuuden sen tekemiseen itse.

K: Lisäsin 2FA:n tiliini, mutta unohdin puhelimeni tänään toiseen paikkaan. Voinko kirjautua sisään?

V: Sinun ei tarvitse syöttää vahvistuskoodia joka kerta; ainoastaan kun kirjaudut uudelta tietokoneelta tai, jos on kulunut kuukausi viimeisestä, samalta koneelta, tapahtuneesta kirjautumisesta. Jos sinun pitäisi syöttää vahvistuskoodi, mutta sinulla ei ole puhelinta, et voisi kirjautua. Jos asia on kiireellinen tai ongelma on pysyvä (esim. puhelimesi on kadonnut tai varastettu), ota yhteyttä MyHeritage tukeen. Ystävällinen henkilökuntamme auttaa sinua ja sen jälkeen, kun he ovat vahvistaneet henkilöllisyytesi (mikä saattaa tarkoittaa valokuvatunnistuksen lähettämistä), he voivat tilapäisesti poistaa 2FA:n tililtäsi, jotta pääset kirjautumaan sille. Voit sitten myöhemmin, kun sinulla on uusi matkapuhelin, asettaa kaksivaiheisen tunnistatumisen taas päälle.

K: Puhelimeni varastettiin. Mitä minun pitäisi tehdä?

V: Ota 2FA pois käytöstä, jotta varas ei voi kirjautua sinuna. Ja kun sinulla on uusi, oma puhelin, voit ottaa 2FA:n taas käyttöön.

K: Ostin uuden puhelimen, jossa on uusi numero. Voinko tehdä siirron vanhasta puhelimesta uuteen?

V: Kyllä. Ota 2FA pois käytöstä ja aseta se uudelleen käyttöön uuteen puhelimeen.

Yhteenveto

Olemme iloisia siitä, että kuulumme sukututkimus- ja DNA-alalla ensimmäisiin, jotka tarjoavat käyttäjilleen kaksivaiheisen tunnistautumisen (2FA). Se auttaa turvaamaan tilisi ja henkilökohtaiset tietosi MyHeritagessa.

Uudet 2FA-tunnistautumista tukevat versiot mobiilisovelluksestamme ja Family Tree Builderistä ovat työn alla ja julkistettavissa pian.

MyHeritagen pääkonttori eilen kello 4 aamulla; kuhisten insinöörejä ja yrityksen johtoa, jotka työskentelevät yön läpi ja kellon ympäri saadakseen valmiiksi tämän tärkeän suojausparannuksen sinulle. Seisomassa oikealla VP R&D Ran Levy. Myös Myheritagen toimistusjohtaja pysyi työntekijöiden luona ja valvoi toimintaa henkilökohtaisesti.

MyHeritagen pääkonttori eilen kello 4 aamulla; kuhisten insinöörejä ja yrityksen johtoa, jotka työskentelevät yön läpi ja kellon ympäri saadakseen valmiiksi tämän tärkeän suojausparannuksen sinulle. Seisomassa oikealla VP R&D Ran Levy. Myös Myheritagen toimistusjohtaja pysyi työntekijöiden luona ja valvoi toimintaa henkilökohtaisesti.

Tämä ponnistus on osoitus sitoutumistamme käyttäjien yksityisyyteen ja niiden tietojen turvallisuuteen, joita he jakavat MyHeritage-sivustolla.

Kommentit

Sähköpostiosoite pidetään yksityisenä, eikä sitä näytetä

  • Marjukka

    8 kesäkuun, 2018

    minulla on salainen puhelinnumero ja osoitetiedot

    • A

      annikka

      8 kesäkuun, 2018

      kaksivaiheinen tunnistautuminen ei ole pakollinen, mutta antaa hyvän lisäsuojan mahdollisia hakkereita vastaan.

  • EK

    Eila Kuokkanen

    9 kesäkuun, 2018

    En takuulla vaihda sähköpostiosoitettani.

    • A

      annikka

      9 kesäkuun, 2018

      Eila, sähköpostiosoitteen vaihtamiseen ei ole mitään tarvetta, saitko tuosta blogikirjoituksesta sellaisen käsityksen?